Toyota Alphard dan Toyota Previa berada di pasaran Malaysia secara rasmi


Toyota Alphard dan Toyota Previa berada di pasaran secara rasmi

Rakyat Malaysia kini boleh memiliki kenderaan pelbagai guna (MPV ,) Toyota Alphard dan Toyota Previa dengan pengumuman UMW Toyota Motor Sdn Bhd baru-baru ini yang mengatakan bahawa ia akan membawa masuk model yang popular yang sebelum ini hanya boleh didapati melalui pengimport swasta.

UMW berkata bahawa ini adalah sebagai respons kepada maklum balas pelanggan dan permintaan pasaran. Oleh itu, UMWT menawarkan Toyota Previa 2.4 GL (RM258, 000), Toyota Alphard 2.4G (RM338, 000) dan Toyota Alphard 3.5G (RM398, 000). Semua harga di atas jalan dengan insurans.

Selain daripada itu, UMW menawarkan pakej pengenalan tiga tahun perkhidmatan percuma, cukai jalan (road tax) percuma dan insurans percuma pada tahun pertaman kepada 300 pelanggan pertama.

Pemilik pasti akan gembira dengan mengetahui bahawa MPV ini datang secara langsung dari kilang-kilang Toyota di Jepun dengan jaminan selama tiga tahun atau 100,000 km (yang mana terdahulu) dan juga selepas jualan sokongan penuh. Sebelum ini, MPV dibawa oleh pengimport tempatan diperoleh daripada peniaga kereta terpakai di Jepun tanpa perkhidmatan di atas.

Toyota Previa 2.4 litre adalah sebuah MPV anggun tujuh tempat duduk dengan ruang kabin yang luas, berkerusi kulit dan bukaan pintu yang lebih luas di kedua-dua belah sisnya. Ia juga dilengkapi dua beg udara SRS, mata ISOFIX, sistem brek anti kunci (ABS) dan elektronik pengagihan brek-daya (EBD).



Toyota Alphard pula didatangkan juga dengan tujuh tempat duduk, dalam dua varian iaitu 2.4 dan 3.5 liter, exterior dan interior mewah, pintu automatik, tujuh beg udara SRS, ABS, EBD, serta kawalan kestabilan kenderaan (VSC).

Toyota kini sedang mempamerkan kedua-dua kenderaan ini di banyak kompleks membeli-belah di sekitar negara, termasuklah di Alamanda Putrajaya. Saksikan keduanya dengan mata anda sendiri! Apa tunggu lagi?

Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.

Isu Semasa


Hiburan