Mazda paling kecap bahan api di Amerika

Mazda Motor Corporation telah mengumumkan bahawa Laporan Light Duty Fuel Economy Trends, yang dikeluarkan oleh US Environmental Protection Agency (EPA) pada 16 Disember 2015, menyenaraikan syarikat itu sebagai pengilang penyelaras ekonomi bahan api tertinggi secara keseluruhan bagi model tahun 2014. Mazda menerima kedudukan tempat pertama untuk tahun ketiga berturut-turut.

klik 👉 Follow Telegram GearTop (large-bt)


Laporan US EPA Mendapati Mazda Mempunyai Manufacturer Adjusted Fuel Economy Terbaik Di US

Laporan EPA mengatakan Mazda paling cekap bahan api di Amerika

Toyota boleh menjadi syarikat pembuat hibrid terbesar di dunia dan Nissan pula boleh membuat kemajuan besar dalam dunia plug-in hibrid dengan peningkatan jualan Nissan Leaf , tetapi syarikat pembuat kereta Jepun, Mazda, telah sekali lagi mendahului senarai (EPA – Senarai Agensi Perlindungan Alam Sekitar) bagi pembuat kereta paling “cekap bahan api” di Amerika Syarikat, dengan pertambahan purata (Model Tahun 2012) setengah batu pergelen berbanding model tahun 2011.

Menurut laporan EPA itu (klik sini untuk membaca PDF), Mazda bukan sahaja mempunyai ekonomi bahan api termantap tahun lalu, tetapi ia juga mempunyai kadar pelepasan yang paling rendah di antara 11 pembuat kereta terbesar di Amerika Syarikat.


Mazda menala ekonomi bahan api model tahun 2013 kepada 27.5 batu segelen , meningkat daripada 27 mpg tahun sebelumnya. Pelepasan fleetwide syarikat ini jatuh kepada 324 gram CO2 setiap batu , daripada 328.

Honda berada tempat kedua dari segi ekonomi bahan api dengan 27 mpg, manakala Volkswagen dan Subaru berkongsi tempat ketiga di 26.2 mpg.

Chrysler / Fiat memenuhi bahagian bawah senarai dengan 21.6 mpg, dikalahkan oleh General Motors yang hanya pada 22 mpg.

Mazda memilik hibrid hebat dan plug-in powertrain yang memihak kepada enjin baru Skyactiv yang lebih cekap, teknologi pembangunan platform terbaru , dan juga tidak menawarkan banyak kenderaan yang besar.


Selepas beberapa tahun jualannya merundum , Mazda akhirnya kelihatan memiliki “winning formula”.

Mazda menjangka akan menjual 1.7 juta kenderaan di seluruh dunia menjelang 2016 , dan enjin Skyactiv dijangka menyumbang 80 peratus daripada jualan tersebut.

Kongsikan artikel ini:
Ikuti kami di Facebook, Twitter, and Telegram untuk mendapatkan berita Automotif terkini:
klik 👉 https://t.me/GearTop87



Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.

Isu Semasa


Hiburan