The New SAGA FL Simply Better.


Proton Saga edisi tukar muka @ facelift atau dikenali sebagai Proton Saga FL, kini sudah berada di bilik pameran Proton.

Hasil pemerhatian, Saga FL mempunyai wajah yang lebih garang kesan lampu utama depan yang direka semula. Terdapat beg udara untuk pemandu dan penumpang depan, selain cermin tingkap berkuasa kini berada di keempat-empat pintu.


Pendek kata model saga facelift terbaru ini kelihatan sangat ‘mengancam’. Saksikan foto-foto Saga FL yang sempat saya ambil untuk dimuatkan dalam blog ini.irasmikan oleh MD Proton Datuk Syed Zainal saat yang lalu, secara rasmi disebut FL Saga.


Akhirnya desas-desus Proton SAGA FL yang akan dilancarkan pada Hari ini memang betul apabila Saga facelift terbaru atau kini dikenali dengan nama baru, Proton Saga FL telah dikemukakan secara rasminya kepada umum oleh Pengarah Urusan Proton, Datuk Syed Zainal Abidin Syed Mohamed Tahir.



Menurut kata orang kuat proton itu, Proton sedang cuba untuk mendapatkan orang-orang muda untuk mempertimbangkan Saga sebagai kereta pertama mereka, orang-orang kelas menengah bandar pula seharusnya membeli Myvi.


Warna Blue Rock anda lihat di sini adalah salah satu dari dua warna baru (yang lainnya adalah Cafe Latte, berwarna coklat muda), dan warna yang sama sebagai kereta menunjukkan Thailand. Sekarang ada dua garis trim - Standard dan Eksekutif - turun dari tiga dahulu. Manual (5-speed) dan automatik (4-speed) pilihan yang tersedia untuk kedua trim, yang bererti bahawa ada empat tatarajah yang mungkin.



Dikuasakan oleh mesin 1.332 cc Campro sama dengan 94 hp dan 120 Nm, Saga FL mendapatkan wajah baru Proton, yang akan menjadi tanda yang akan datang. Seperti terperinci dahulu, eksterior baru terdiri dari lampu depan dan belakang baru, grill baru, bumper baru pada kedua-dua hujung dan rims reka bentuk baru. Standard variasi naik pada roda 175/70 R13 sedangkan Eksekutif FLS menggunakan getah 185/60 R14.



Sebahagian besar ciri-ciri baru yang FL mendapatkan atas mobil tua adalah untuk Eksekutif. Mereka adalah dual airbag, pengemudi butang audio dan / USB AUX port untuk Clarion stereo MP3. Barang baru terdapat pada kedua-dua sisi trims adalah cermin dengan isyarat lampu LED, power window belakang, lampu belakang LED ekor. Peralatan Eksekutif-hanya merangkumi kerusi pemandu adjuster ketinggian, cermin sayap bertenaga, lampu kabut dan ramping spoiler belakang.



Facelift Proton Saga baru sekarang tersedia dalam empat variasi yang berbeza - Standard M / T dan A / T serta spec lebih tinggi Eksekutif M / T dan A / T, yang merupakan salah satu tingkat kelas kurang dari Saga pra-facelift, yang terdapat dalam N-Line, B-Line dan M-Line. Efektif, ini bermakna sangat mendasar N-Line dengan harga termurah dan bumper hitam tidak terwakili dalam line-up baru.




Semua model memiliki power window depan dan belakang, fungsi MP3 untuk pemain audio, dan cermin sisi dengan penunjuk LED giliran.



Apa yang ditambah pada model Eksekutif daripada model standard adalah input USB dan AUX, bahagian depan SRS airbags (model standard tidak mempunyai airbag) ganda, switch roda kemudi audio, driver penyesuaian ketinggian kerusi, cermin pintu elektrik, lampu kabut, belakang spoiler, bekas serbaguna dan moulding samping pelindung. Roda adalah g180/60R14 di Eksekutif, dan roda 175/70R13 pada Standard.



Mesin dan gearbox tetap sama seperti Proton Saga pra-facelift untuk saat ini, namun Proton telah menunjukkan bahawa mereka akan melancarkan update ke mesin Campro suatu keluarga tahun depan, dan kemas kini ini boleh termasuk Saga Proton baru. Kemas kini akan merangkumi pembaikan mesin Campro biasanya disedot serta menambah variasi turbocharged baru untuk model seperti Exora Proton.


Saga ini tersedia dalam Solid Putih, Tranquility Hitam, Genetic Silver, dan dua tepung baru - Cafe Latte dan Blue Rock. Galeri kereta kami setelah lompat sebahagian besar daripada dua warna baru sehingga anda akan tahu apa yang mereka kelihatan seperti.


Tentu saja, bahagian yang paling penting adalah harga yang baru. Harga telah meningkat sekitar RM1, 000 ke RM1, 300 di papan, yang tidak terlalu buruk melompat mengingati ada satu penumpang tambahan airbag di model Airbag-dilengkapi. Dalam perbandingan harga, kita akan membandingkan dengan standard B-Line dan Eksekutif dengan M-Line.


Saga Hikayat Difference Perbezaan Saga Facelift Saga Facelift
1.3 Standard M/T RM36,998 RM1,000 RM37,998
1.3 Standard A/T RM39,998 RM1,000 RM40,998
1.3 Executive M/T RM39,498 RM1,200 RM40,698
1.3 Executive A/T RM41,998 RM1,300
RM43,298













Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.

Isu Semasa


Hiburan