Hyundai ix35 melengkapkan pembangunan hidrogen FCEV

Hyundai telah menyelesaikan pembangunan generasi ketiga-ix35 Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV), dan kenderaan akan mula menguji in-service tahun depan dalam jumlah terhad, bekerja menuju debut pasaran pada tahun 2015.


Versi FCEV dari ix35 (dikenali sebagai Tucson di sini) dilengkapi dengan sistem 100 kW fuel cell dan tangki hidrogen dua simpanan peringkat 700bar, dan menawarkan pelbagai 650 km di satu kos, serta kelajuan maksimum 160 kph.

Baik fuel cell stack dan drive peringkat keluaran sistem daripada ix35 identik dengan generasi Tucson dahulu FCEV, tetapi ix35 ciri-ciri 21 kW bateri untuk sistem simpanan tenaga berbanding dengan unit 100 kW kapasiti sebelum super di Tucson kedua-gen FCEV, yang juga memiliki setengah kapasiti hidrogen di 350bar.

Syarikat mengatakan bahawa kelantangan keseluruhan dari sistem sel bahan bakar telah dirampingkan sebanyak 20% berbanding dengan sistem sebelumnya, melalui modularisation bahagian besar dalam sistem sel bahan bakar, termasuk fuel cell stack, baki tanaman (BOP), inverter dan tempat sambungan voltan tinggi.

Paling mengesankan, liputan kerja yang ix35 adalah sebuah peningkatan 76% dari tawaran sebelumnya, yang mempunyai liputan 370 km di satu tuduhan.. Dalam hal berangka lain, ix35 FCEV mempunyai kecekapan bahan bakar petrol setara 31 km per liter, peningkatan 15% lebih dari 27 km/ l.

Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.

Isu Semasa


Hiburan