Proton hari ini telah mendedahkan satu produk R3 baharu, iaitu X50 R3 20th Anniversary Limited Edition.

Hanya 200 unit akan dijual, dan hanya boleh ditempah di pameran Malaysia Autoshow 2023.
Jika anda menyukai reka bentuk moden Proton X50, maka X50 R3 Edisi Ulang Tahun ke -20 dengan badan hitam matte sporty dan aksen kuning mungkin juga menjadi kegemaran anda.

Picture

Hari ini, pada pratonton media Pameran Auto Malaysia 2023 (Malaysia Autoshow 2023), Proton mengeluarkan Konsep X50 R3 yang kacak dan memaklumkan kereta ini akan dihadkan kepada 200 unit. Bagaimanapun, berdasarkan fakta tidak banyak maklumat mengenai kereta baharu itu, pegawai berkenaan hanya menyatakan ia dibuka kepada orang ramai untuk ditempah, namun tiada butiran lanjut.

Picture

Ia dipadankan dengan matt hitam dan kuning, dan hiasan kit badan kuning menjadikan kereta itu kelihatan lebih menarik perhatian. Bahagian belakang kereta dilengkapi dengan spoiler, dan tayar juga menggunakan perumah roda RS yang unik dengan kaliper brek kuning. Aksesori R3 lain termasuk: Permaidani R3, sandaran kepala logo R3 dan pedal aloi aluminium sukan logo R3.

Picture

Walau bagaimanapun, spesifikasi yang dinyatakan di atas masih bukan versi terakhir, dan versi yang dikeluarkan pada masa itu mungkin diubah. Jika anda ingin melihat gaya kereta ini, anda boleh ke Pameran Motor Malaysia di MAEPS, Serdang dari 4 Mei hingga 7 Mei 2023.

Picture

Tiada tambahan prestasi, hanya tambahan aksesori, warna kuning dan logo R3.

Picture

Saksikan X50 R3 Edition di Hall A, Malaysia Autoshow 2023. Alami pameran automotif terbesar negara di Malaysia Autoshow 2023, dari 4-7 Mei ini di MAEPS, Serdang!

Picture

Bertemakan “Mobility Redefined”, meneruskan tradisi dalam mengetengahkan kenderaan terbaru di dalam pasaran, menonjolkan kemajuan teknologi, keselamatan dan keselesaan kenderaan di dalam pasaran Malaysia.

Picture Picture

SOURCE: Paul Tan

Kongsikan artikel ini:
Ikuti kami di Facebook, Twitter, and Telegram untuk mendapatkan berita Automotif terkini:
klik 👉 https://t.me/GearTop87